marehist.gr
Ενεργοποιήστε την Javascript για να συνεχίσετε!

Ναυάγια

Τα Ναυάγια αποτελούν μια άλλη πτυχή της ναυτιλίας, στα οποία πολλοί ναυτικοί οδηγήθηκαν σε ένα ταξίδι δίχως επιστροφή.


Τα Ναυάγια αποτελούν μια άλλη πτυχή της ναυτιλίας, στα οποία πολλοί ναυτικοί οδηγήθηκαν σε ένα ταξίδι δίχως επιστροφή. Αναφέροντας ένα ναυάγιο στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή των Οθωνών το 1925, η κ. Ανδριανούλα Φραγκοπούλου, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το 1925 περίπου ένα Ιταλικό πλοίο με την ονομασία Σάρα που ήταν φορτωμένο με τσιμέντο, χτυπώντας σε ένα βράχο, χώθηκε πάνω σε ένα βουνό και αργότερα πήγαινε ο κόσμος να παίρνει τα τσιμέντα».

Όμως και Οθωνιώτες ναυτικοί, έχασαν την ζωή τους από ναυάγια και αυτός είναι και ο λόγος που στο λιμάνι του Άμμου, στήθηκε ένα μαρμάρινο μνημείο στην μνήμη πολλών Οθωνιατών ναυτεργατών που χάθηκαν το 1991 σε ναυάγιο.

Η κ. Ανδριανούλα Φραγκοπούλου ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Η μια αδελφή του άνδρα μου η Αικατερίνη Φραγκοπούλου είχε παντρευτεί τον Βασίλειο Κατέχη που ήταν ναυτικός.
Ήταν πολύ αγαπημένο ζευγάρι και όταν αυτή αρρώστησε βαριά, όλο τον έκλεγε επειδή τον θεωρούσε πεθαμένο και εμείς αναγκαστήκαμε και της δείχναμε ψεύτικα γράμματα, ώσπου πέθανε. Ο άνδρας της δεν έμαθε ποτέ που πέθανε γιατί στο πλοίο που ήταν, καθώς πυρπολήθηκε στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, έπεσε στην θάλασσα και τον έφαγε το σκυλόψαρο. Δεν έμαθε ποτέ κανείς το θάνατο του άλλου».

Για το συγκεκριμένο ναυάγιο –βύθιση μετά από πολεμική ενέργεια εχθρικού υποβρυχίου στις 15 Φεβρουαρίου 1944, αναφέρεται συνοπτικώς ο Αντιναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού Κωνσταντίνος Παϊζης Παραδέλλης στο βιβλίο του «Το τίμημα του Πολέμου». Αναφέρεται ότι: «Το πλοίο «Επαμεινώνδας Εμπειρίκος», στις 15 Φεβρουαρίου 1944 πλέοντας στον Ινδικό προς Lorenzo Marques από Colombo, κενό φορτίου και ασυνόδευτο, αρχικά τορπιλίστηκε χωρίς επιτυχία και στην συνέχεια κανονιοβολήθηκε από το γερμανικό Υ/Β «U168» με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε θέση Σ01.30Β,73Α. Οι 38 διασωθέντες επιβιβάστηκαν στις δυο σωσίβιες λέμβους, αλλά εξ’ αυτών ο πλοίαρχος Κωνσταντίνος Μαρμαράς και ο Ά μηχανικός Κωνστ. Πειθής κλήθηκαν στο Υ/B και αιχμαλωτίστηκαν. Ο πλοίαρχος σκοτώθηκε κατά την βύθιση του συνοδού πλοίου του γερμανικού Υ/Β «Brake» όπου είχε μεταφερθεί, ενώ ο Κών. Πειθής διασώθηκε της βύθισης και παραδόθηκε στις Ιαπωνικές αρχές στην Μπατάβια, όπου έμεινε σε στρατόπεδα αιχμαλώτων μέχρι το τέλος του πολέμου. Οι υπόλοιποι 36, μεταξύ των οποίων και οι Δ. Ψαρράς ναύτης, Γ. Ρουμανάκης λιπάντης, Δ. Καταγάς βοηθός θαλαμηπόλου και ένας Αιγύπτιος θερμαστής, εντοπίστηκαν ύστερα από 5 μέρες από βρετανικό αεροσκάφος και διασώθηκαν από τα βοηθητικά «Overdale Wake» και «Fara». Έχασαν την ζωή τους, Μαρμαράς Κωνσταντίνος πλοίαρχος, Κατέχης Βασίλειος ναύτης, Χίος Ιωάννης Σταματίου μάγειρας.