marehist.gr
Ενεργοποιήστε την Javascript για να συνεχίσετε!

Αρχεία Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων

Αρχεία Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων: Η ενότητα των αρχείων των ναυτιλιακών επιχειρήσεων περιλαμβάνει περίπου δώδεκα κατηγορίες επίσημων και ανεπίσημων εγγράφων που συντάσσονται κατά την ίδρυση, λειτουργία και διάλυση μιας ναυτιλιακής επιχείρησης.


Λόγω της συνύπαρξης στο πλαίσιο της ναυτιλιακής επιχείρησης των εμπορικών και μεταφορικών δραστηριοτήτων, το πλήθος των εγγράφων που περιλαμβάνονται σε αυτή την κατηγορία προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με το πλοίο, τα μεταφερόμενα φορτία και τους ναυτικούς που εργάζονται σε αυτή.

Περιεχόμενα Ενότητας

Ημερολόγια Πλοίων

Της Ζωής Χατζηδημητρίου


Ημερολόγια Πλοίων: Τα ημερολόγια πλοία αποτελούν την καθημερινή καταγραφή των κινήσεων των πλοίων κατά την διάρκεια του πλου, τις καιρικές συνθήκες, την λειτουργία του πλοίου και την εκτέλεση εμπορικών πράξεων και τέλος την καταγραφή συμβάντων όπως ενός ατυχήματος ή ανταρσιών

Αναλυτικά


Βιβλία Εσόδων-Εξόδων Πλοίων

Της Ζωής Χατζηδημητρίου


Όλες οι ναυτιλικές επιχειρήσεις κρατούσαν τα λογιστικά τους βιβλία ενημερωμένα ήδη από τα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης της ελληνόκτητης ναυτιλίας. Τα βιβλία εσόδων και εξόδων ήταν ο πιο εύκολος τρόπος αρχειοθέτησης όλων των οικονομικών υποθέσεων ενός πλοίου αλλά και μιας ναυτιλιακής επιχείρησης. Τα αρχεία αυτά είναι ιδιαιτέρως ακριβή και δίνουν πληροφορίες για τα φορτία ενός πλοίου, τα ανθρώπινο δυναμικό αλλά και τις πρακτικές ανάγκες ενός ιστιοφόρου ή ατμόπλοιου.

Αναλυτικά


Αλληλογραφία

 


Της Ζωής Χατζηδημητρίου


Αλληλογραφία: Σύντομη περιγραφή-περίληψη του περιεχομένου της σελίδας στα ελληνικά.

Αναλυτικά


Ναυτολόγια

Της Ζωής Χατζηδημητρίου


Ναυτολόγιο είναι το επίσημο ναυτιλιακό έγγραφο υπό την σημαία ενός πλοίου. Θεωρείται δημόσιο έγγραφο και είναι το βιβλίο στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι εργαζόμενοι ενός πλοίου. Περιλαμβάνει μέλη κατώτερου και ανώτερου πληρώματος καθώς καταχωρούνται οι συμβάσεις εργασίας τους, οι όροι αυτών και ο χρόνος εργασίας του εκάστοτε ναυτικού. Είναι έγγραφο το οποίο εκδίδεται από την εκάστοτε λιμενική αρχή και την προξενική αρχή. Επίσης περιλαμβάνει τις μεταβολές των συμβάσεων εργασίας των ναυτικών ενός πλοίου. Η ύπαρξη ναυτολογίου στα ελληνικά πλοία καθιερώθηκε από την βασιλεία του Όθωνα τον 19ο αιώνα. Αργότερα την δεκαετία του 1950 το ναυτολόγιο αποτελούσε ένα από τα κύρια αποδεικτικά έγγραφα πιστοποίησης της ναυτικής εργασίας και αποτελούσε απόδειξη επαγγελματικής αναγνώρισης. Ναυτολόγιο

Αναλυτικά


Ναυλοσύμφωνα

Της Ζωής Χατζηδημητρίου


Τα ναυλοσύμφωνα ήταν τυποποιημένα έγγραφα τα οποία επικύρωναν τις συναλλαγές οι οποίες λαμβαναν χώρα σε σχέση με ένα πλόιο. Η μορφη των εγγράφων ήταν τυποποιημένη καθώς έτσι επιταχυνόταν η διαδικασία των συναλλαγών. Με παρόμοιο τρόπο δημιουργήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν τα φορτωτικά έγγραφα για κάθε πλοίο. Τα ναυλοσύμφωνα και οι φορτωτικές ήταν τυποποιημένα στα ιταλικά, ελληνικά,γαλλικά και αγγλικά ήδη από τα πρώτα χρόνια του 19ου αιώνα. Με τα ναυλοσύμφωνα έκλειναν ουσιαστικά οι συναλλαγές και με τις φορτοτικές παραλάμβαναν και παρέδιδαν το φορτίο του κάθε πλοίου. Ο καπετάνιος ενημέρωνε τον πλοιοκτήτη για τα συμβάντα αυτά από κάθε λιμάνι μέσω αλληλογραφίας.

Αναλυτικά


Ναυτοδάνεια

Της Ζωής Χατζηδημητρίου


Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις αναπτύχθηκαν κυρίως τον 19ο αιώνα. Εκείνη την εποχή η όξυνση του παγκόσμιου ανταγωνισμού επέβαλε στην ελληνική ναυτιλία την συνεργασία διάφορων εφοπλιστικών κεφαλαίων για την εξασφάλιση της ναυσιπλοΐας τους ενάντια στους θαλάσσιους κινδύνους. Μετα από μια περίοδο ευμάρειας στην ελληνική ναυτιλίας την δεκαετία του 1840 , επήλθε ναυτική οικονομική κρίση στην Ευρώπη τα χρόνια 1849-1851.

Αναλυτικά


Προμήθειες Πλοίων
Προμήθειες Πλοίων: Σύντομη περιγραφή-περίληψη του περιεχομένου της σελίδας στα ελληνικά.

Αναλυτικά


Ναυπηγικά Συμβόλαια
Η νομική διαδικασία της οικονομικής ασφάλισης των πλοίων φαινομενικά εμφανίζεται από νωρίς (16ο αιώνα) και προσαρμόζεται διαρκώς στην εξέλιξη της παγκόσμιας ναυτιλίας. Στην Αγγλία από τις μεγαλύτερες ναυτικές δυνάμεις του 18ου-19ου αιώνα είναι που αναπτύσσεται η τακτική της ναυτασφάλισης σε πολλούς μετόχους-εμπόρους, ταυτόχρονο έτσι ώστε να μειώνεται το ποσό που θα έπρεπε να πληρώσει ο καθένας ατομικά για αποζημίωση. Το γνωστό καφενείο του Edward Lloyd έγινε στα τέλη του 17ου αιώνα ο τόπος συνάντησης εμπόρων, ασφαλιστών, πλοιοκτητών για το κλείσιμο ασφαλίσεων φορτίων και πλοίων καθώς και αγοραπωλησιών. Κατά την διάρκεια του 19ου και 20ου αιώνα, οι Lloyd´s έγιναν η μεγαλύτερη ναυτασφαλιστική αγορά του πλανήτη.

Αναλυτικά


Ναυπηγικά Σχέδια
Ναυπηγικά Σχέδια: Σύντομη περιγραφή-περίληψη του περιεχομένου της σελίδας στα ελληνικά.

Αναλυτικά